WIZERUNEK ABSOLWENTA
Absolwent drugiego etapu edukacyjnego dobrze funkcjonuje w najbliższym otoczeniu (w domu i w szkole).
Absolwent:
- zna historię swojego patrona
- jest świadomy swojej tożsamości narodowej
- identyfikuje się ze społecznością szkolną, bierze udział w szkolnych przedsięwzięciach
- wykazuje inicjatywę społeczną, bierze udział w akcjach charytatywnych, organizuje szkolne i klasowe imprezy
- zna i szanuje symbole narodowe i szkolne tradycje i zwyczaje
- jest uczciwy, prawdomówny, potrafi przyznać się do błędu, jest tolerancyjny
- potrafi efektywnie wykorzystać ofertę edukacyjną szkoły
- jest przyjazny dla otoczenia, kulturalny, odważny i honorowy, stosuje zasady fair play
- potrafi pracować w grupie, przyjmuje różne role i zadania, kulturalnie wyraża swoje poglądy i przyjmuje krytyke innych, umie wyciągnąć wnioski ze swoich błędów i porażek
- systematycznie pracuje w domu i w szkole
- jest ciekawy świata, otwarty na różne dziedziny wiedzy
- jest aktywny w zdobywaniu wiedzy, potrafi korzystać z różnych źródeł
- zna i stosuje procedury zdawania sprawdzianów
- dokonuje oceny zachowania oraz samooceny
- potrafi zaprezentować swoją wiedzę i umiejętności oraz własne zainteresowania
- rozumie potrzebę aktywności ruchowej, chętnie bierze udział w zawodach sportowych reprezentując swoją szkołę na zewnątrz
- dba o środowisko naturalne, segreguje śmieci, oszczędza papier, wodę i energię
- absolwent szkoły podstawowej potrafi: uczyć się, myśleć, działać, poszukiwać, komunikować się i współpracować.